Okvirni sadržaj predmeta: Jedna od temeljnih pretpostavki za uspješan rad u području gospodarstva predstavlja sposobnost odgovarajuće i učinkovite komunikacije, a svladavanje govorničkih vještina čini znatan dio uspjeha u gospodarskom poslovanju. Budući da gospodarski rad podrazumijeva i nastup u javnosti, kroz posrednu i neposrednu komunikaciju, težište predmeta jest na poučavanju i razvijanju specifičnih govorničkih vještina, kako na verbalnoj, tako i na neverbalnoj razini. Na općoj teorijskoj razini težište će biti na prikazu temeljne strukture govora, argumentaciji i iznošenju dokaza, odabiru riječi i izraza, priprema govora, izrada manuskripta (Mind-Mapping), retoričke taktike, uloga i funkcija neverbalnih elemenata u govoru (mimika i gestika) te osnove uporabe vizualnih prezentacijskih medija (npr. Powerpoint) kao retoričko sredstvo. Na posebnoj, specifičnoj razini prezentirat će se retorika i njene vještine u gospodarskoj djelatnosti.

Razvijanje općih i specifičnih kompetencija (znanja i vještina): 1. Uvid i razumijevanje opće strukture govora kako na produktivnoj, tako i na analitičkoj razini 2. Razvijanje sposobnosti učinkovitog argumentiranja i uvjerljivosti u verbalnom nastupu 3. Svladavanje neverbalnog instrumentarija u govorništvu te razumijevanje njegove uloge u javnom nastupu 4. Razumijevanje i primjena specifičnih govorničkih tipova u području gospodarstva.

Oblici provođenja nastave, način sudjelovanja polaznika u provedbi predmeta i način provjere znanja: Kolegij je koncipiran kao 14 sati predavanja + 6 sati seminara. Od polaznika se očekuje redovito i aktivno sudjelovanje u nastavi, izrada prezentacija i seminarskih radova.

Popis obvezne literature: Allhoff, Dieter W. / Allhoff, Waltraud (2010): Rhetorik & Kommunikation: Ein Lehr- und Übungsbuch. Reinhardt; Winkler, Maud / Commichau, Anka (2005): Reden: Handbuch der kommunikationspsychologischen Rhetorik. Rowohlt; Ueding, Gert / Steinbrink, Bernd (1994): Grundriss der Rhetorik: Geschichte, Technik, Methode. Metzler; Duden: Reden gut und richtig halten! (2004). Dudenverlag.

Popis dopunske literature: Beck, Gloria (2006): Rhetorik für die Uni. Eichborn.

Bodovna vrijednost: 8 ECTS bodova što odgovara vremenu uloženom u ukupne aktivnosti polaznika: nastavu, izradu prezentacija i seminarskog rada, učenje i pripremu za pismeni ispit.

Način polaganja ispita: Pismeni ispit.

Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe kolegija: Studentska anketa s kvantitativnim i kvalitativnim parametrima