Okvirni sadržaj predmeta: U ovome će se kolegiju predstaviti vodeći njemački financijski i gospodarski časopisi, njihova uređivačka politika, profil čitateljstva i mogućnosti besplatnoga pristupa njihovim sadržajima na internetu. Riječ je o mrežnim izdanjima časopisa Handelsblatt, Financial Times Deutschland, Börse Online, Wallstreet Online (njemačko izdanje), Franfurter Allgemeine i Welt Online. Dat će se pregled osnovnih gramatičkih kategorija i osobitosti njemačkoga jezika kako bi se u kasnijem radu s izvornim tekstovima ta znanja mogla primijeniti na bolje razumijevanje jezika struke, odnosno specifičnoga diskursa tekstova iz spomenutih glasila. Jezična analiza tekstova provodit će se dakle isključivo u svrhu prepoznavanja i kasnije uporabe kompleksnijih rečeničnih i frazeoloških struktura. Polaznici kolegija će, u svrhu boljega razumijevanja teksta, pisati sažetke i kritičke osvrte, ali i prepričavati pročitano te tako unaprjeđivati i svoju pismenu i usmenu uporabu njemačkoga jezika.

Razvijanje općih i specifičnih kompetencija (znanja i vještina): Komunikacija na njemačkom jeziku. Razumijevanje stručnoga teksta i reprodukcija sadržaja. Kompetencija uporabe suvremenih medija u svrhu prikupljanja informacija. Polaznici ovoga kolegija upoznat će se s mogućnostima snalaženja u internetskim izdanjima renomiranih njemačkih gospodarskih glasila i njihove uporabe kao izvora informacija. Analitičkim pristupom jezičnim osobitostima autentičnih pismenih tekstova iz područja gospodarstva radi se istodobno na sposobnosti receptivne i produktivne obrade jezično složenih i stručno zahtjevnih informacija, na sposobnosti prepoznavanja i uporabe stručne terminologije i kompleksnijih leksikaliziranih struktura.

Oblici provođenja nastave, način sudjelovanja polaznika u provedbi predmeta i način provjere znanja: Na satovima će se vježbati morfološka i sintaktička analiza autentičnih tekstova. Provodit će se i vježbe razumijevanja teksta: pisanje sažetaka i kritičkih osvrta te prepričavanje. Osim frontalnog oblika rada i diskusija predviđeno je i utvrđivanje i produbljivanje poznavanja stručne terminologije. Predviđen je i pismeni kolokvij i usmena provjera znanja.

Popis obvezne literature: Izabrani tekstovi iz internetskih izdanja sljedećih časopisa (pristup moguć bez registracije korisnika): Handelsblatt (www.handelsblatt.com), Financial Times Deutschland (www.ftd.de), Börse Online (www.boerse-online.de), Wallstreet Online (www.wallstreet-online.de), Franfurter Allgemeine (www.FAZfinance.net), Welt Online (www.welt.de/wirtschaft); Helbig, Gerhard / Buscha, Joachim (2000): Leitfaden der deutschen Grammatik. Berlin etc.:Langenscheidt (ODABRANA POGLAVLJA).

Popis dopunske literature: Medle Semec, Erika (2008): Wirtschaftsdeutsch. Ljubljana: Zavod IRC. Pristup na internetskoj adresi: http://www.impletum.zavod-irc.si/docs/Skriti_dokumenti/Poslovni_tuji_jezik-Wirtschaftsdeutsch-Semec_Mozic_Oslak.pdf. Deutsches Universalwörterbuch (2011). Mannheim, Leipzig, Wien, Zürich: Dudenverlag.

Bodovna vrijednost: 5 ECTS što odgovara vremenu potrebnom za pripremu praćenja predavanja, pripremu za pismeni kolokvij i usmenu provjeru znanja

Način polaganja ispita: Pismeni kolokvij i usmena provjera znanja. Završna ocjena obuhvaća sljedeće komponente: 1. redovito i aktivno sudjelovanje u nastavi, 2. pismeni kolokvij, 3. usmena provjera znanja (razumijevanje teksta, reprodukcija sadržaja).

Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe predmeta: Studentska anketa s kvantitativnim i kvalitativnim parametrima.