Okvirni sadržaj predmeta: Polaznici ovog kolegija upoznat će skrivene aspekte komunikacije u kojima ljudi kažu o sebi mnogo više nego što misle. Drugo težište kolegija jest slanje prikrivenih poruka putem metafora, u svakodnevnom životu i osobito u politici. Treće težište stavljeno je na neverbalnu komunikaciju. Polaznici će analizirati vlastite iskaze te novinske tekstove na njemačkom i hrvatskom, a za analizu neverbalne komunikacije poslužit će video zapisi. Teme obuhvaćaju: a) Tajni život zamjenica – Spol, dob b) Tajni život zamjenica – Emocije, osobnost c) Tajni život zamjenica – Status, laž, identificiranje s grupom d) Oblik našeg svijeta – metafore e) Kako drugi oblikuju naš svijet – metafore u politici f) Jezik bez riječi.
Razvijanje općih i specifičnih kompetencija (znanja i vještina): Očekuje se da će studenti na ovom kolegiju naučiti kako iščitavati poruke koje nesvjesno odašiljemo oblikom svojih usmenih iskaza i pisanih tekstova. Također će biti sposobni razlučiti površinski sadržaj poruka koje primaju od njihovog dubljeg, stvarnog značenja. Svrha ovih vještina je uspješnije dekodiranje poruka koje primamo i bolje oblikovanje (učinkovitost) poruka koje odašiljemo.
Oblici provođenja nastave, način sudjelovanja polaznika u provedbi predmeta i način provjere znanja: Radionički tip nastave – najprije uvod „laičkim“ pokušajem rješavanja nekog problema, zatim mikropredavanje u trajanju od 10 do najviše 15 minuta, a na kraju analize provedene na bazi novostečenog znanja. Primjenjivat će se tehnike i metode aktivnog učenja.
Popis obvezne literature: Pennebaker, J. (2011): The secret life of pronouns: What our words say about us. New York: Bloomsbury Press. Johnson, M./ Lakoff, G. (2008): Leben in Metaphern: Konstruktion und Gebrauch von Sprachbildern. Carl-Auer Verlag. Lakoff, G. / Wehling, E. (2009): Auf leisen Sohlen ins Gehirn: Politische Sprache und ihre heimliche Macht. Carl-Auer Verlag. Navarro, J. (2010): Menschen lesen: Ein FBI-Agent erklärt, wie man Körpersprache entschlüsselt. München: FinanzBuch Verlag.
Bodovna vrijednost: 5 ECTS što odgovara vremenu uloženom u ukupne aktivnosti polaznika u pripremi za nastavu i rješavanje zadataka.
Način polaganja ispita: Rješavanje praktičnih zadataka u ulozi primatelja i odašiljatelja poruka.
Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe predmeta: Studentska anketa s kvantitativnim i kvalitativnim parametrima.