Naziv kolegija: Psiholingvistika
Izvođač/ica: dr. sc. Maja Anđel, izv. prof.
ECTS bodovi: 3
Jezik: njemački
Trajanje: 1 semestar
Status: izborni
Oblik nastave: 1P+1S
Uvjeti upisa: nema
Ciljevi: Stjecanje znanja o procesima učenja jezika, upotrebljivih u nastavi stranog jezika. Upoznavanje interdisciplinarnog pristupa lingvistici, razvijanje sposobnosti kritičkog pristupa čitanju stručnih (i znanstvenih tekstova); razvijanje sposobnosti samostalnog i argumentiranog zaključivanja na temelju stečenih znanja (seminarski oblik rada).
Uloga kolegija u ukupnom kurikulumu: Prikaz bioloških uvjeta za jezik; upoznavanje psihološke i neurološke pozadine jezičnih procesa – interdisciplinarnost
Korištene metode: čitanje tekstova, seminarska diskusija, pojedinačni rad
Sadržaj: 1. Psiholingvistička i srodna pitanja, 2. Jezik i spoznaja, 3. Mentalni leksikon i gramatičko znanje, 4. Jezična produkcija, 5. Jezično razumijevanje, 6. Neurobiološka podloga jezičnog usvajanja, 7. Teorije jezičnog usvajanja, 8. Predverbalna komunikacija, 9. Usvajanje gramatike, 10. Usvajanje morfologije i sintakse, 11. Rani rječnik, 12. Uloga ulaznog jezika, 13. Individualne razlike, 14. Jezična patologija, 15. Višejezičnost
Literatura: Slobin, D. (1987): Einführung in die Psycholinguistik, Frankfurt/M.: Scriptor. – Szagun, G. (2006): Sprachentwicklung beim Kind, München/Weinheim: Beltz. – Zimmer, D. E. (1994): So kommt der Mensch zur Sprache. Über Spracherwerb, Sprachentstehung, Sprache und Denken. München: Heyne.
Studentske obveze i kontrola uspjeha: redovito pohađanje nastave, izrada seminarskog rada