Naziv kolegija: Književnost i čitanje u nastavi njemačkog jezika
Izvođač/ica: dr. sc. Marija Lütze-Miculinić, izv. prof.
ECTS bodovi: 3
Jezik: njemački
Trajanje: jedan semestar
Status: izborni
Uvjeti: upisan diplomski studij
Oblik nastave: seminar, 2 sata tjedno
Ciljevi: osposobiti studente za primjenu postupaka razvijanja vještine čitanja u nastavi stranog jezika, te primjenu teorijskih znanja o njemačkoj književnosti.
Uloga kolegija u ukupnom kurikulumu: studenti, budući nastavnici njemačkog jezika, upoznat će postupke razvijanja vještine čitanja u nastavi stranog jezika, te postupke obrade književnih i drugih tekstova.
Korištene metode: izlaganje nastavnika, diskusija, izlaganja studenata, grupni rad, individualni rad.
Sadržaji: 1.-2. receptivne i produktivne vještine u nastavi stranih jezika; 3.-5. postupci razvijanja receptivnih vještina, izbor i priprema odgovarajućih nastavnih materijala; 6.-9. primjeri obrade tekstova za čitanje za učenike različite dobi, nivoa učenja, te za posebne ciljeve; 10. karakteristike književnih tekstova u usporedbi s drugim tekstovima s aspekta njihove primjene u nastavi stranih jezika, utjecaj teorije književnosti na obradu književnih tekstova u nastavi stranih jezika, problematika izbora književnih tekstova (nastavni planovi, kanon); 11.-13. Izbor književnih tekstova i mogućnosti primjene književnih tekstova s učenicima pojedinih dobnih skupina, s učenicima pojedinih nivoa znanja jezika, mogućnosti primjene po književnim rodovima i tekstnim vrstama, primjeri postupaka obrade; 14.-15. izbor lektire po stupnjevima znanja, postupci obrade lektire.
Literatura: A. Primarna literatura: odabrani literarni tekstovi. – – B. Sekundarna literatura: Häusler, M. (2002): “Literatur im fremdsprachlichen Deutschunterricht”. U: Zagreber Germanistische Beiträge 11, str. 247-259. – Helmling/Wackwitz (1986): Literatur im Deutschunterricht am Beispiel von narrativen Texten. München: Goethe-Institut. – Ehlers, S. (1992): Lesen als Verstehen. Berlin usf.: Langenscheidt. – Westhoff, G. (1997): Fertigkeit Lesen. Berlin usf.: Langenscheidt. – Kaspar H. Spinner (2014): Kurzgeschichten – kurze Prosa. Grundlagen – Methoden – Anregungen für den Unterricht, Praxis Deutsch, Seelze-Velber: Klett – Kallmeyer. – Andrea Bertschi-Kaufmann (Hrsg.) (2007): Lesekompetenz – Leseleistung – Leseförderung. Grundlagen, Modelle und Materialien, 4. Auflage, Seelze, Zug: Kallmeyer – Klett – Balmer.
Studentske obaveze i kontrola uspjeha: usmeni i pismeni zadaci tijekom semestra