Naziv kolegija: Seminar iz njemačke književnosti 20. stoljeća 1 A
Izvođač/ica: Aida Alagić Bandov, asistentica
ECTS bodovi: 2
Jezik: njemački
Trajanje: jedan semestar
Status: obvezni izborni
Oblik nastave: seminar (2 sata tjedno)
Uvjeti upisa: položena Povijest njemačke književnosti 19. stoljeća.
Ciljevi: Upoznati književnost njemačkoga jezičnog izraza i ključne fenomene njemačke društvene i kulturne povijesti između naturalizma i 1945., te razviti sljedeća znanja i vještine: analizirati i interpretirati književne tekstove u kontekstu njihova nastanka i djelovanja (estetski, genološki, društveni, kulturni, medijski, biografski aspekti), stručno raspravljati o osobnim čitateljskim iskustvima i pitanjima književnoga vrednovanja, usmeno referiranje te pisanje seminarskog rada.
Uloga kolegija u ukupnom kurikulumu: Polaznici produbljuju i primjenjuju znanja koja paralelno stječu na predavanju Povijest njemačke književnosti 20. st. / 1, a koja se nadovezuju na znanja iz predmetâ s područja povijesti njemačke književnosti 19. st.
Korištene metode: Inicijalno izlaganje, referati pozalnika, vođena diskusija.
Sadržaj: 1. Dogovor o silabusu i studentskim obvezama; Gerhart Hauptmann: “Die Weber”; 2. Gerhart Hauptmann: “Die Weber”; 3.+4. Arthur Schnitzler: “Leutnant Gustl”; 5.+6. Stefan George, Rainer Maria Rilke, Hugo von Hofmannsthal: Gedichte in Auswahl; 7.+8. Heinrich Mann: “Pippo Spano”; 9.+10. Expressionistische Lyrik (“Menschheitsdämmerung”, in Auswahl: G. Benn, G. Heym, G. Trakl); 11.+12. Franz Kafka: “Die Verwandlung”; 13.+14. Bertolt Brecht: “Die Dreigroschenoper”.
Literatura: A. Primarna literatura (v. Sadržaj) dostupna je u knjižnici u više primjeraka (od toga jedan rezerviran za rad u čitaonici). – – B. Sekundarna literatura: vidi literaturu preporučenu uz predavanje, te sljedeće naslove: Bernhard Asmuth: Aspekte der Lyrik. Mit einer Einführung in die Verslehre. 7. Auflage. Opladen 1984. – Jochen Vogt: Aspekte erzählender Prosa. Eine Einführung in Erzähltechnik und Romantheorie. 9. Auflage. Paderborn 2004. – Bernhard Asmuth: Einführung in die Dramenanalyse. 6. Auflage. Stuttgart 2004.
Studentske obveze i kontrola uspjeha: Studenti su dužni nazočiti seminaru, redovito čitati prema rasporedu rada i sudjelovati u raspravi, pripremiti jedno usmeno izlaganje te predati pismeni rad.