Naziv kolegija: Njemački jezik i kazalište

Izvođač/ica: Nadine Vollstädt, ugovorna lektorica

ECTS bodovi: 2

Jezik: njemački

Trajanje: jedan semestar

Status: izborni

Oblik nastave: predavanje, 2 sata tjedno

Uvjeti upisa: upisan 3. semestar

Ciljevi: Upoznati studente s poviješću njemačkog kazališta i suvremenom kazališnom scenom; nabrojati najvažnije kazališne komade i poznate redatelje i glumce u zemljama njemačkoga govornog područja; upoznati studente s metodama i tehnikama kreativnog pisanja u okviru performativne prekretnice u didaktici njemačkog kao stranog jezika; osposobiti ih za kompetentnu pripremu pismenog i usmenog izražavanja na njemačkom jeziku.

Uloga kolegija u ukupnom kurikulumu: Kolegij je koncipiran kao jedan od izbornih kolegija u kojima se omogućava studentima stjecanje uvida u

Korištene metode: Praktične vježbe, pojedinačni, grupni rad, rad u paru i frontalna nastava, zajednička analiza (polaznika i nastavnika), egzemplarnih tekstova, diskusija.

Sadržaj: 1.-2. Uvod u povijest kazališta u zemljama njemačkoga govornog područja, 3.-4. Pregled suvremene kazališne scene u zemljama njemačkoga govornog područja, 5. Uvod u metode performativne prekretnice u didaktici njemačkog jezika, 6.-7. Performativna praksa iz perspektive neurolingvistike, 8.-12. Kreativno pisanje: Uvod, definicija, karateristike, metode, tehnike i svrhe kreativnog pisanja u nastavi stranog jezika, 13.-14. Analiza suvremenih kazališnih komada prema karakteristikama kreativnog pisanja, 15. Susret s kazališnim piscima i redateljima iz zemalja njemačkoga govornog područja (gostovanje profesora)

Literatura: Hentschel, Ulrike; Ritter, Hans M. (2003): Entwicklungen und Perspektiven der Spiel- und Theaterpädagogik. Berlin; Milow; Strasburg: Schibri-Verlag; Hilliger, Dorothea (2006): Theaterpädagogische Inszenierung. Beispiele – Reflexionen- Analysen. Berlin; Milow; Strasburg: Schibri-Verlag; Koch, Gerd; Streisand, Marianne (2003): Wörterbuch der Theaterpädagogik. Berlin; Milow; Strasburg: Schibri-Verlag; Baurmann, Jürgen (2006): Schreiben – Überarbeiten – Beurteilen: Ein Arbeitsbuch zur Schreibdidaktik. Seelze; Weintz, Jürgen (2003): Theaterpädagogik und Schauspielkunst: ästhetische und psychosoziale Erfahrung durch Rollenarbeit.Butzbach-Griedel: AFRA-Verlag; Ortheil, Hanns-Josef (2011): Kreatives Schreibens: Duden (4 Bände)

Studentske obveze i kontrola uspjeha: Redovito pohađanje nastave, pismeni ili usmeni ispit, pisanje kazališnog komada i izvođenje kazališne predstave.