Naziv kolegija: Uvod u didaktiku i metodiku njemačkog jezika – Proces usvajanja njemačkog kao drugog i stranog jezika

Izvođač/ica: dr. sc. Marija Lütze-Miculinić, izv. prof.

ECTS bodovi: 3

Jezik: njemački

Trajanje: jedan semestar

Status: obavezni

Uvjeti upisa: upisan diplomski studij

Oblik nastave: predavanje, 2 sata tjedno

Ciljevi: na temelju dosadašnjih spoznaja o procesu usvajanja drugog i stranog jezika studenti se osposobljavaju za razumijevanje procesa koji prolaze učenici njemačkog kao stranog jezika da bi kod podučavanja mogli vršiti stručnu, psiholingvistički utemeljenu analizu kompetencije svojih učenika, davati povratne informacije i planirati svoju nastavu.

Uloga kolegija u ukupnom kurikulumu: Studente nastavničkog smjera, koji će u budućnosti podučavati njemački kao strani jezik, kolegij upoznaje sa spoznajama fundamentalnih disciplina (psiholingvistika, istraživanje procesa stjecanja drugog i stranih jezika) koje će kasnije primjenjivati.

Korištene metode: izlaganje nastavnika, diskusija, izlaganja studenata, grupni rad, individualni rad.

Sadržaj: 1.-2. pojam didaktika i metodika nastave stranog jezika, pojam metode u užem i širem smislu, ukratko o metodama nastave stranih jezika; 3. bazične discipline za nastavu stranih jezika i njihovi doprinosi; 4. nastava stranih jezika kao kompleks faktora; 5. oblici stjecanja jezika, dob učenika i način stjecanja jezika; karakteristike procesa stjecanja prvog jezika; 6. stjecanje drugog i daljnjih jezika, upravljano i neupravljano stjecanje; 7.-8. teorije usvajanja drugog i stranog jezika (hipoteza o identičnosti, kontrastivna hipoteza, teorija monitora, teorija među-jezika i učeničkih jezika,); 9. pojam višejezičnosti; 10.-13. elementi procesa usvajanja jezika (motivacija, sposobnost ovladavanja jezikom, pristup jeziku, tijek ovladavanja jezikom, tempo, krajnji rezultat); 14.-15. mogućnosti upravljanja procesom usvajanja jezika.

Literatura: Koeppel, Rolf (2016): Deutsch als Fremdsprache. Spracherwerblich reflektierte Unterrichtspraxis. Hohengehren: Schneider Verlag, 3. überarb. und erweit. Aufl. – Klein, W. (1992): Zweitspracherwerb. Frankfurt/M.: Athenäum, 3. Aufl. – Heyd, Gertraude (1990): Deutsch lehren. Grundwissen für den Unterricht in Deutsch als Fremdsprache. Frankfurt/M.: Diesterweg. – Storch, Günther (2001): Deutsch als Fremdsprache. Eine Didaktik. München: Fink, 2. Aufl. – Edmondson/House (2000): Einführung in die Sprachlehrforschung. Tübingen, Basel: Francke UTB. – Apeltauer, E. (1997): Grundlagen des Erst- und Fremdsprachenerwerbs. Berlin usw.: Langenscheidt. – Jung, Lothar (2001): 99 Stichwörter zum Unterricht Deutsch als Fremdsprache. Ismaning: Hueber.

Studentske obveze i kontrola uspjeha: usmeni i pismeni zadaci tijekom semestra, usmeni ispit.