Naziv kolegija: Analiza i pripremanje nastave njemačkog kao stranog jezika

Izvođač/ica: dr. sc. Marija Lütze-Miculinić, izv. prof.

ECTS bodovi: 2

Jezik: njemački

Trajanje: jedan semestar

Status: obavezni

Uvjeti upisa: upisan diplomski studij

Oblik nastave: seminar, 2 sata tjedno

Ciljevi: Osposobiti studente, na praktičnim primjerima, samostalno planirati, izvoditi i analizirati nastavu njemačkog kao stranog jezika.

Uloga kolegija u ukupnom kurikulumu: Seminar se nadovezuje na predavanje Uvod u didaktiku i metodiku podučavanja njemačkog jezika: praktičnim primjerima i samostalnim radom studenata na rješavanju zadataka pri analizi i pripremanju nastave njemačkog jezika, time ih priprema za obavljanje poslova nastavnika njemačkog jezika.

Korištene metode: izlaganje, analiza, istraživanje, diskusija, pojedinačni rad, rad u grupi, referati.

Sadržaj: Pomoću odabranih primjera učenja njemačkog kao stranog jezika u formalnim kontekstima (nastava u osnovnim i srednjim školama, te u školama stranih jezika) studenti uče ciljano promatrati nastavu s pojedinih aspekata (sadržajni aspekti, aspekti posredovanja, interakcijski aspekti, rezultati nastave) i analizirati je primjenjujući stručne, didaktičke kategorije. Na temelju naučenog sami će planirati izvođenje jedne nastavne cjeline. Posebna će se pažnja posvetiti ranom podučavanju i učenju njemačkog kao stranog jezika, tj. radu s učenicima do 10 godina. Nastavne jedinice: 1-5 Analiza nastave; 6-9 Planiranje nastave; 10-15 Provedba nastave.

Literatura: Koeppel, Rolf (2016): Deutsch als Fremdsprache. Spracherwerblich reflektierte Unterrichtspraxis. Hohengehren: Schneider Verlag, 3. überarb. und erweit. Aufl. – Heyd, Gertraude (1990): Deutsch lehren. Grundwissen für den Unterricht in Deutsch als Fremdsprache. Frankfurt/M.: Diesterweg. – Weigmann, Jürgen (1992): Unterrichtsmodelle für Deutsch als Fremdsprache. München: Hueber. – Häussermann/Piepho (1996): Aufgaben-Handbuch Deutsch als Fremdsprache. Abriss einer Aufgaben- und Übungstypologie. München: iudicium. – Storch, Günther (2001): Deutsch als Fremdsprache. Eine Didaktik. München: Fink, 2. Aufl. – Ziebell, Barbara; Schmidjell, Annegret (2012): Unterrichtsbeobachtung und kollegiale Beratung. Kassel, München: Langenscheidt.

Studentske obveze i kontrola uspjeha: usmeni i pismeni zadaci tijekom semestra.