Naziv kolegija: Seminar iz njemačke književnosti 19. stoljeća A

Izvođač: dr. sc. Christine Magerski, red. prof.

ECTS-bodovi: 2

Jezik: njemački

Trajanje: 4. semestar studija / ljetni semestar

Status: izborni

Oblik nastave: seminar

Uvjeti upisa: položena Povijest njemačke književnosti 18. stoljeća

Ciljevi: Upoznati književnost njemačkoga jezičnog izraza i ključne fenomene njemačke društvene i kulturne povijesti između romantizma i realizma, te razviti sljedeća znanja i vještine: analizirati i interpretirati književne tekstove u kontekstu njihova nastanka i djelovanja (estetski, genološki, društveni, kulturni, medijski, biografski aspekti), stručno raspravljati o osobnim čitateljskim iskustvima i pitanjima književnoga vrednovanja, usmeno referiranje te pisanje seminarskog rada.

Uloga kolegija u kurikulumu: Polaznici produbljuju i primjenjuju znanja koja paralelno stječu na predavanju Povijest njemačke književnosti 19. stoljeća., a koja se nadovezuju na znanja iz predmetâ s područja povijesti njemačke književnosti 18. stoljeća.

Korištene metode: Inicijalno izlaganje, referati pozalnika, vođena diskusija.

Sadržaj: 1. Uvod u razdoblje. 2.-3. Književno razdoblje i autorska poetika. H. v. Kleist: “Marquise von O.”, 4.-5. Pojam romantizma u poeziji (Novalis, Eichendorff, Heine), 6.-7. Osnovna obilježja proze u romantizmu. E.T.A. Hoffmann: “Fräulein von Scuderi”, 8.-10. Franz Grillparzer: “Libussa”, 11.-12. Gottfried Keller: “Spiegel, das Kätzchen”, 13.-15. Roman u realizmu: Theodor Fontane: “Effi Briest”.

Literatura: A. Obvezatna: 1. Ausgewählte lyrische Texte der Romantik (Novalis, Eichendorff) 2. Kleist: Marquise von O. 3. Hoffmann: Fräulein von Scuderi 4. Ausgewählte lyrische Texte von Heinrich Heine 5. Grillparzer: Libussa 6. Keller: Spiegel, das Kätzchen 7. Fontane: Effi Briest – – B. Dopunska: Sekundarna literatura: vidi literaturu preporučenu uz predavanje, te sljedeće naslove: Bernhard Asmuth: Aspekte der Lyrik. Mit einer Einführung in die Verslehre. 7. Auflage. Opladen 1984. – Jochen Vogt: Aspekte erzählender Prosa. Eine Einführung in Erzähltechnik und Romantheorie. 9. Auflage. Paderborn 2004. – Bernhard Asmuth: Einführung in die Dramenanalyse. 6. Auflage. Stuttgart 2004.

Studentske obveze i kontrola uspjeha: Studenti su dužni pribivati seminaru, redovito čitati prema rasporedu rada i sudjelovati u raspravi, pripremiti jedno usmeno izlaganje te predati pismeni rad. Svi navedeni elementi seminarske aktivnosti ulaze u završnu ocjenu.